Tour de central europe dag 2

Vaknade rätt utvilade trots att GEF har sparkat på mig för att jag snarkade & jag har vaknat av mina egna snarkningar några ggr. Frukosten serverar på rummet, men de hade såklart glömt bort oss. En inte helt trevlig tant kommer in med en bricka med lite frallor & pålägg, de hade glömt GEFs te, men hon överlevde det. 

Vi hade bestämt att idag var dagen då vi inte skulle ha nån plan, så vi gick bara.... vi hade iofs ett mål, nämligen att ta oss ut på Margaretaön för att bara dega bort dagen i solen. Först en promenix genom stan, vi bor norr om centrum, så vi hade nån kilometer ner till brofästet ut till ön, Sen väl ut på ön så gick vi en bit, satt & slappad en stund, gick en bit, slappande en stund etc etc etc (slappande innebar i alla fall för mig öldrickande :D  ) Det var 32grader i skuggan idag, så det krävdes mkt vätskepauser samt rätt mkt gående i skuggan.

När vi efter ca 6h ute tröttnat på sol, pils & promenixer så knatar vi hem till hotellet, på väg hem så ser vi en rätt snygg bar som sände Wimbledon på 42" ute på en terass, så efter lite slappande på rummet så glider vi dit, glor på när Federer spelar bort Ancic samt dricker lite öl (GEF dricker inte öl, så hon drack en Cosmo) efter några timmar så ledsnade vi & gick upp på rummet igen för att chilla & ladda för middag. Två timmar senare glider vi iväg igen för att söka föda, Vi hade sett ett trevligt litet ställe i krokarna, men när vi kom dit så var uteserveringen full så vi går vidare till en mkt anspråkslös liten restaurang med bord/stolar ute på trottoaren. Vi fastnar för en middag för två bestående av diverse "wienergrejjer" Panerad ost, svamp kött etc,  jag åt mig till randen till min egen död & sköljde ner det med två glas Ungersk Cabernet. Dricksat & klart (med BRA dricks) gick det på 240 bagis för oss bägge :)

Semester är jobbigt, så vi gick hemmåt, satte på ACn & slängde oss på sängen för att läsa/blogga...  och där är vi nu

I morrn ska vi turista Hardcore, så det är dax att vila nu så att vi orkar


ps,  jag får fortfarande inte upp bilderna här,  löser det i morrn eller nått

Kommentarer
Postat av: Anonym

Undrar om GEF har kommit igång med shoppingen? Förväntar mig en modevisning vid hemkomst ;-)



/GEF´s vän C.

2008-07-03 @ 21:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0