Tour de central europe dag 5



Så var det dags för klotkastning, upp i ottan efter ytterligare en natt med dålig sömn, vettefan vad det är med mig, kanske det är för att blivit gubbe, fattas väl bara att jag inte kan hålla tätt. Vytas som jag skulle åkt med messade sent att han inte skulle åka ner till hallen, så det var buss som gällde för mig, Dock så ringde han 07:15 & berättade att han hade snackat med några av Slovenerna och att jag var välkommen att åka med dem. En av dessa Slovener visade sig vara en emigrerad aussie som var rätt underhållande. Vi blir såklart lite sena, men jag får tid nog att leta upp min bollkartong & få ihop all min skit.
Bowlingen var absolut under all kritik, dålig teknk, dålig banläsning, dålig carry, ja allt var tamejfan fel. Jag hade dock lite tur att ett banpar gav mig oförtjänt mycket så jag landade på 1325 vilket betydet safe i final och med lite marginal till plats 32 som betyder spel i morrn. Top 6 i kvalet slipper dock spela på kvällen, så jag spelade en gång till. Den här gången började jag bra, 470/2, sen tog ohyggligt usla ansatser överhanden & det blev bara bajs, så jag fick helt enkelt förlita mig på ytterligare 6 seriers bowlande senare på kvällen.

Eftersom spelet inte skulle börja förrän 21:30 så åkte jag in till stan för att möta en GEF som haft en riktigt bra dag bestående av solande & läsande. Tyvärr lite för mkt solande för hennes eget bästa (hon var R Ö D )  Vi drällde runt lite i centrala Bratislava som visar sig vara en trevlig liten stad. Efter lagom med drällande så går vi på en liten mysig restaurant som en av GEFs vänner fått rekomenderad av en persom som själv bodde här. Det visade sig vara ett smart drag, trevlig miljö och riktigt god mat är ju aldrig fel. Efter maten så drällde vi lite till innan vi bestämde oss för att promenixa till bowlinghallen (som då låg i ett stort köpcenter som ev lockade GEF) GEF går på skattjakt (blev en skjorta) sen satte vi oss på ett kafé & mumsade i oss bakelse och kaffe/läsk. GEF åkte sen hem till hotellet för att läsa & kurera sin röda färg medans jag gick till bowlinghallen för att invänta mitt spelpass

Igen så spelade jag uselt, dålig carry, dåliga slag, ansatserna var dock inte fullt lika usla. Som tur var så spärrade jag helt okey & fick ihop 2552/12 vilket var på rätt sida om cuten. I morrn möter jag Asgeir från Island (tror jag)
GEF säger att hon ev ska dra till Wien & glida runt där en stund, läs i morrn så får ni veta hur det gick för oss bägge

gnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0